Posts

Showing posts from January, 2013

malam amal sekolah

Image
Assalamualaikum...

Sebenarnya malam amal semalam best!.takde pun menakutkan sangat.happening! cikgu-cikgu semua sporting.cuma yang tak best.rasa diri semakin tua.masuk pintu dewan besar jumpa cikgu irdayafiza..
peh..meletup muka.diletaknya tangan kat dua belah pipi.ya Allah lamanya cikgu tak nampak kamuuu..tembammnya

=.='

dan jumpa juga dua orang cikgu yang saya nak sangat jumpa.cikgu kasmani ajar bahasa melayu.Cikgu yang masukkan nama dalam team debat dulu.Tup..tup masuk team debat sekolah.
Dengan cikgu rizal coach debat plus coach silat.

Meja kiteorang no .35 .Semalam baru jumpa yap.dia takde kat rumah pergi tolong kenduri abang kawan dia.rilek je mandi kat asrama.bawak kemeja dia .ha besalam-salaman kat depan dewan perjumpaan adik beradik.Kebanyakan cikgu agak terkejut tak sangka kiteorang adik-beradik.
Jadi,agak epik jugak semalam.

mungkin kali terakhir kiteorang bertiga sekali pegi sekolah.

Paling tak sangka.Waktu tengah duduk makan.Tiba-tiba yap tegur.kak..ko kenal ke cikgu…

of econsave and bihun goreng garam tak rata

Image
Assalamualaikum...

Pukul 1.30 tengahari baru boleh membuka mata.melampau benar tahap jetlag .Nasib baik ade adik2 yg dah mula bertanggungjawab.Pagi-pagi je tengok dorg tengah sapu-sapu,tengah basuh baju,dah bagi affan makan goreng nugget.alhai budak2 ni buat aku cair saja.Ayah dah keluar pegi ziarah arwah .ade orang meninggal dekat melaka.innalillahi wa inna ilaihi rajiun.

Saya pun bergegas siap-siap dan yun!!ayuh kita ke pasaraya econsave beli barang dapur.First time pegi beli barang basah.dengan harapan tolongla ada ikan kembung.Nah kunci kereta ko bawak..kata yun
..ko la driver.kataku kepada adikku.

Waktu nak ambik sotong,tengok tepi dulu.ade orang perasan tak kekekokan. beli ayam.sayur mayur.bawang,cili kering,rempah rempah.Dah habis..nak bayar..oh dem hari ni sabtu la kak.it's a no plastic bag day

what!!

dah tu sumbat jela barang ni semua dalam kereta.nasib baik troli still bole pakai.kalau tak bole bayang camne nak bawak semua barang2 ni dengan cat sotong lagi bocor..=.=…