of econsave and bihun goreng garam tak rata

Assalamualaikum...

Pukul 1.30 tengahari baru boleh membuka mata.melampau benar tahap jetlag .Nasib baik ade adik2 yg dah mula bertanggungjawab.Pagi-pagi je tengok dorg tengah sapu-sapu,tengah basuh baju,dah bagi affan makan goreng nugget.alhai budak2 ni buat aku cair saja.Ayah dah keluar pegi ziarah arwah .ade orang meninggal dekat melaka.innalillahi wa inna ilaihi rajiun.

Saya pun bergegas siap-siap dan yun!!ayuh kita ke pasaraya econsave beli barang dapur.First time pegi beli barang basah.dengan harapan tolongla ada ikan kembung.Nah kunci kereta ko bawak..kata yun
..ko la driver.kataku kepada adikku.

Waktu nak ambik sotong,tengok tepi dulu.ade orang perasan tak kekekokan. beli ayam.sayur mayur.bawang,cili kering,rempah rempah.Dah habis..nak bayar..oh dem hari ni sabtu la kak.it's a no plastic bag day

what!!

dah tu sumbat jela barang ni semua dalam kereta.nasib baik troli still bole pakai.kalau tak bole bayang camne nak bawak semua barang2 ni dengan cat sotong lagi bocor..=.='

dah habis shopping.Time to cook! tanya la nak masak nasi tak.yun dengan affan nak makan apa(sangat mak-mak bunyinya).ko masak bihun jela kak.dah lambat pun nak masak nasi.nak cakap kakak ko bangun lambat la tu.haha.ok no heart feeling.

so,at the end..yun menjengah ke dapur dan tolong sekali masak.banyak betul tanya soalan seperti:
apsal ko letak garam?
kenapa nak tunggu cili kering garing?
dan soalan-soalan yang lebih kurang sama macam soalan yang saya tanya umi masa mula-mula nak belajar masak dulu.

nah yun..nila beza letak garam dengan tak letak garam.
ye kak...memang ada beza.ko bagi aku part yang betul2 garam dia kat atas mihun.masinn!!
 
oh aku lupa nak gaul rata



Comments

nabila azmi said…
hehe...rindu dyh masak..sentiasa sedap=)
yun said…
hahaha stail kan. aku masak.
hidayah azman said…
setaill..tapi sekali tu je ko masak

Popular posts from this blog

ubat selsema

part 4:masjid dan makam imam syafi'e

part 1:masjid imam 4 mazhab