21 years old



اسلام عليكم

I'm writing this entry at 12pm (Egypt time).now that I'm officially 21.Last year,I had make a list when 2011 was going to end.so that I will achieve some item that I need..to enter the new phase in my life.adulthood.

anyway,let's review..


toward my 21 years old(inshaAllah) I promise you that:

1.I will become more matured in every way(talking,dressing,….)

maybe pass

2.I will not jumping into conclusion right away when deciding something.

fail


3.I will be more patient in handling problems,either mine or others ..wisely.

Jujur tahun ni paling mencabar....study...family..aku selalu fikir aku menyusahkan semua orang.but,I made it alhamdulillah.things was getting better.

3.I will go to search for more(kelas agama,kerja amal,sedekah,small kindness)

rahsia

4.I will increase my love toward peoples who love me.call umi and ayah twice a month,not once every two month T.T

pass

5.I will strive to get scholarship/anything that can support my study fees.if not I must got cgpa above 3.5.by hook or by crook!insyaAllah

alhamdulillah..I got it.not the scholarship.but my result...berkat doa semua orang.tak percaya masa tengok result tu ditampal.memang macam mimpi.


6.I will be more understanding,caring,supporting toward girl-friends..and more

friendly towards boy-friends.

pass ,tp untuk lelaki,rasanya tak....susah...aku tak cakap dengan lelaki kalau dorang tak mula cakap dengan aku.jadi,kalau dorang tak cakap dengan aku. consider dorang tak selesa cakap dengan aku.jadi,aku selalunya cuba untuk memahami keadaan dorang,dan faham dorang kena jaga mata.:) aku pun sama.lol

7.I will message my brothers oftenly,and tell them that I love them till they get annoyed of me.hahah

fail.but I know they love me.obvious kottt

8.I will contact/msg atok,maklong,mak ngah,mak usu,pak long, and kacau2 sepupu.makes the bond stronger bebeh.

fail.abang edy dengan paksu dah nak kawin.dua wedding yang paling penting.satu wedding last dekat n9 sebab paksu adik ayah yang last.abang edy sepupu first aku. macam abang aku sendiri. sebab dulu aku berangan nak abang.tapi dapat adik lelaki je 4 orang.abang edy ni cool tapi dia sama je sifat dengan abang-abang yang lain.pembuli.

9.I will love this country as much as I can,but still malaysia always win.heee~

maybe pass.kadang-kadang aku suka.kadang2 aku rasa benci sampai berfikir 2 tahun je lagi.lepas ni boleh balik malaysia jangan kau fikir lagi nak belajar kat luar negara.

10.I will try to be a good leader for my PHARMILY(short name for pharmacy students). even though I’m just a plain,clumsy,cheesy girl,you guys put your trust on me…..*melting*

fail.tahun depan aku nak letak jawatan.suruh naeem jadi ketua balik.kalau dia tak nak.aku paksa yamin,lukman atau hanis.aku da cakap da perempuan tak layak jadi ketua.double failure

11.I will always seek for ‘redha Allah’ in everything that I do above.never miss and solah at the exact time,reading quran,zikr and everything that makes me close to HIM.

rahsia


...rasanya aku baru 50 % ready untuk masuk alam dewasa.praktikal betul cara aku menyusun data.nasib baik aku jumpa balik list ni.menjadi muda memang susah.aku perlu melalui banyak halangan dan cabaran.supaya sampai satu tahap aku boleh menjadi orang tua yang boleh memejamkan mata dan meninggalkan dunia dengan tenang,

selamat hari lahir diriku yang hina.semoga menjadi hamba Allah yang bertaqwa.





Comments

Popular posts from this blog

ubat selsema

part 4:masjid dan makam imam syafi'e

part 1:masjid imam 4 mazhab