hospital

Percaya tak yang aku di hospital sekarang
Ya
Aku renung kiri kanan aku
Pesakit dan pelawat
Di sisi aku
Mak ngah yang aku sayang

Deritanya sakit batu karang
Satu penghuni wad berkongsi duka

Lucu
Ada yang on diabetic diet suka makan
ada yang on slow diet mahu makanan lebih
sudahnya dua dua sakit sakan

Seram
katil katil bersusun tiada penghuni
lorong gelap menuju tandas
seretan bunyi kerusi roda

Iktibar
Doktor H/O mengetuk2 belakang bahu
Jururawat dalam shift malam
Anak2 pesakit di sisi katil
tidur beralaskan tangan tersayang


jiwa aku tenang
Bertemankan dengkuran yang aku temani malam ini
dan buku puisi sofa biru

oh
tiba tiba aku berpuisi
hek eleh


Comments

hidayah azman said…
mak ngah..dah beransur baik..

angahh I miss you

Popular posts from this blog

ubat selsema

part 4:masjid dan makam imam syafi'e

part 1:masjid imam 4 mazhab