Adha 12 bersama umi

اسلام عليكم
 
ye ye.saya la yang baru bukak balik blogspot lepastu terus update cerita baru lepas dua jam.Berbalik kepada seminngu yang lepas adalah hari cuti ,5 hari sebelum hari tersebut.Umat islam seluruh dunia telah menyambut hari raya aidiladha yg jatuh pada tanggal 26/10/2012.Lain tempat,lain ragam.Di mesir@ mansoura,masyarakat arab lebih teruja merayakan aidiladha berbanding aidilfitri.tumbang lembu pun dalam building sendiri-sendiri.
 
Alhamdulillah,segala puji bagi Allah.mak saya(umi) dapat turun all the way dari Madinah untuk beraya dengan saya.(Umi kerja jururawat dekat hospital di Madinah)Perasaan...gementar,rindu,gembira,bercampur baur.Saya diamkan sebab takut tak jadi nanti hampa.Jadi,sorilah kawan2.saya beraya dengan mak tahun ni.surprise!
 
Pagi tu raya macam tak percaya bangun2 tengok sebelah atas tilam ade umi.eh macam mimpi sangat.dua tiga kali saya ketuk dagu.sah realiti.Lepas solat subuh umi terus ke dapur masak kuah kacang.rebus nasi himpit dengan rendang umi buat dekat madinah.
 
Lepastu bawak umi pergi solat hari raya.Habis dengar khutbah kiteorang terus balik makan dan beraya rumah k.mila dan k.mira.perut penuh hati lagi senang.Kawan-kawan pulak tak henti2 cakap seronokla raya dengan mak.alhamdulillah.rezeki masing-masing.
 




Itulah pengalaman hari raya pertama saya.Betul kata orang,hari bahagia disambut dengan orang yang kita sayang.Rasa bahagia tu melimpah ruah.syukur nikmat.patut atuknenek kat kampung sedih anak cucu tak balik...makan rendang sorang-sorang.apo ado?
 
 
 
 


Comments

Unknown said…
Rindu kat umah yg naik tangga sampai tercungap2...kat air yg kena on switch baru keluar air...dan paling penting rindu kat my only dotter...thanks dear!

hidayah azman said…
orang rumah ni pun rindu kat umi,makan karipap rindu,makan rendang rindu

Popular posts from this blog

ubat selsema

part 4:masjid dan makam imam syafi'e

part 1:masjid imam 4 mazhab