motivation freaks

Apa perasaan korang kalau dunia ni dipenuhi dengan orang-orang yang lembik,tak nak bercakap dan tak nak jumpa orang.Mesti hidup kita ni dipenuhi dengan kesedihan dan kegelapan.Just imagine,satu hari kita bangun..takde orang cakap good morning,dah sarapan ke belum,ade kelas tak harini, macam tinggal dengan patung.kan?

Aku percaya semua orang suka pada motivasi dan perkara yang positif.Waktu dulu-dulu kan kita ada pembimbing rakan sebaya dekat sekolah.Ingat tak??.Aku baru ingat sebab dulu aku suka lari daripada dorang.Aku tak sukalah orang bagi kata-kata motivasi.Bagi aku motivasi tu datang daripada diri kita sendiri.

SALAH betul cara aku berfikir.hahah

memang betul motivasi bermula daripada diri sendiri.Tapi kalau tak di sokong oleh persekitaran.Last-last kita yang syok sendiri.pun macam hampeh je.hahaha.

Jadi,aku nak share beberapa kata-kata motivasi yang aku suka dan memang aku bersemangat bila tengok.Aku suka save gambar ni dalam phone.Bila rasa down,aku bukak gallery.Dia macam sejenis makanan yang boleh naikkan mood,tapi tak perlu mengunyah.lol apendenda aku merepek ni.haha

Kalau aku tengok pakar-pakar motivasi ni biasanya aku tak dengar pun ape yang dorang membebel.Aku tengok cara dia bercakap,sangat lively,bertenaga,dan happy.Aura itulah yang aku ambik dan cuba applykan dalam diri aku.

Aku suka beli buku-buku yang ada tulisan motivasi dekat depan dia.Seronok nak buat nota.Rasa macam tujuan untuk belajar tu ade.Ok ni sharing je.Apa yang baik korang ambik.Yang tak baik,jadikan pengajaran.ok dah tak nak ceramah dekat sini.bye








Comments

nabila azmi said…
thanks sharing motivation words...

Popular posts from this blog

ubat selsema

part 4:masjid dan makam imam syafi'e

part 1:masjid imam 4 mazhab