hari pertama:london (bahagian 1)

Bismillahirrahmanirrahim...

Pertama sekali.Aku harap sharing aku ni tak mengundang sensitiviti mana2 pihak.Cuma bercerita tentang pengalaman daripada trip aku ke Europe.hehe

Perjalanan daripada airport Cairo ke London Gatwick memang terasa sangat lama.Lagi-lagi masa aku balik,hampir semua junior aku datang hantar,kawan satu batch,housemate,ex housemates.Semua hantar aku balik.Aku tak boleh tahan kecuali menangis.Memang satu ape pun tak keluar daripada mulut aku.Thanks korang sebab hantar aku balik.Walaupun aku tau ade antara korang yang kena stay untuk summer sebab nak ambik summer course.Aku tak nak korang sedih.Tapi,nampaknya aku pulak yang terlebih sedih.pasal aku sorang je yang nangis beriya.haha.ok fine that is my farewell.Alhamdulillah.it was the best farewell ever.I'm not gonna forget it for my entire life:)

Bebalik kepada london.Jadi ,nak dipendekkan cerita ( pasal banyak gila benda nak cerita) aku sampai dekat London Gatwick Airport.First impression .Orang London memang friendly,aku dah cuak takut tak lepas dekat imigresen.Tapi,alhamdulillah semuanya baik-baik aja.Aku sampai dulu.Yun sampai lambat sikit.Jadi aku ketuk kepala dia dari belakang.haha sape suruh sampai lambat.lol.Aku happy gila dah setahun lebih tak jumpa yun .yeayy!

Lepas tu kiteorang terus naik bus dari airport ke Victoria station.Station ni untuk bas dengan keretapi tak silap.Kat sini kena beli Oyster card.Oyster card ni kira macam kad ktm yang ko bole guna unutk public transport dekat london.Aku pun tak faham sangat.Tapi,aku guna mostly untuk naik bus dengan underground.London ni memang maju habis.Bak kata adik aku,kalau kumpul semua engineer kat malaysia yang hebat-hebat.boleh buat satu sistem pengangkutan macam kat London ni.ko pergi la mana-mana konfem tak sesat.Kalau sesat orang london baik.Tanya je dorang tolong.Dan underground station dia ,setiap dua minit train lalu.Sampai banyak kali jugakla terlepas station sebab laju sangat.tak sempat bernafas dah sampai next station.haha.amboii

dalam bas nak ke center london

Victoria King Station
Next,kiteorang cari makan.Kiteorang makan dekat Queensway.Ade restoran halal.Benda pertama aku nak makan ialah nasi sebab dalam flight asyik makan roti dengan cheese.muak! astaghfirullhalazim.tak baik cakap macamtu depan rezeki.Tapi memang aku lapar nasi.haha.Sekali masa bayar rupanya owner dia orang mesir.Aku pun...enta masriyyin,ana mim mansoura..bla bla bla.Yun kata ok gak skill bahasa arab ko.first time yun puji aku dengan ikhlas.selalu sarcastic kemain.haha.Kari dia sedap gila.

Sebenarnya,aku nak duduk Malaysian Hall.Tapi,banyak pulak cekadak dia nak kena tunggu dapat email.kena call lah ape semua,macam tak nak bagi duduk , harga murah 12 pound tapi ade curfew kena balik sebelum 10 malam,aku nak kena jalan malam tu sebab esok dah nak pergi paris.Malaslah kiteorang.Last-last kiteorang duduk dekat hostel hyde park.Harga dia 21 pound semalam untuk aku sebab aku ambik female rooms.Adik aku 18 pound sebab mix rooms.Toilet share tapi shower rooms ade untuk perempuan dengan laki.Siap ade breakfast untuk esok pagi.nak simpan luggage 2 pound satu luggage untuk sehari.cool kan?

Madam Tussauds London.dengan one direction.hihihi.malu.tak dapat masuk dapat jumpa uolls,jumpa kat luar pun takpe.ihik.gedik!
Bayswater street,London
Lepastu kiteorang pegi cari tempat yang paling best!! platform 9 3/4 .Masa harry potter nak naik train pergi Hogwarts tapi dia lalu dekat tengah tengah station.aaaaaa.Ramai orang.Tapi,nak gak beratur untuk ambik gambar.ni childhood punya memory habis ni.
yun jadi muggle tak bole tembus,aku wizards harri potta

pastu kiteorang pergi london bridge.sebab sejuk sangat.Terus balik hostel dan tidur.zzzz

Anonymous said…
please update more ! uwaa tak dapat gi pon tengok member happy okay daahh . take care dayah ! :) ~N.A PROBAB.SEM
hidayah azman said…
wait for it..aku da draft dah.nnti aku post.wee~ ni baru member

Popular posts from this blog