Lima hari lagi

Dah habis dah exam.dah habisss

Ya Allah,memang tak dapat nak luahkan perasaan.Happy tapi tak boleh happy sangat sebab ade kawan tak habis lagi.Sedih memang taklah sebab dah sebulan hidup begini.9 paper yang aku ingat tak boleh buat tu.akhirnya...inshaAllah selamat.ameen

Benda kedua ni lagi excited,tapi takdela excited sangat pun.

5 hari lagi ke London,PARIS,France..



Aku pun tak fahamla kenapa orang boleh excited nak pergi luar negara.Aku tension je.Ke itu cuma lakonan dorang semata-mata.Seminggu lepas beli tiket masa winter, sampai menangis sehari dalam bilik sebab ingatkan tak dapat pergi.(turun dua kilo ko)Like wadehel aku dah beli tiket ni.Tapi kelas tak start lagi.Pastu aku call umi ,umi kata pasrah je nak buat macammana.Ade rezeki kakak pergilah.

Memang sepanjang semester ni aku tawakal je takde benda buruk berlaku.Tiket dah beli.Tiket nak balik Malaysia Yun dah beli.Untungla ada adik belajar dekat France.Kalau tak memang lepas aku dapat pergi haji baru aku pergi benda alah ni.Malas dah nak layan cita-cita remaja aku.Ya Allah childish nya aku.memang pun.aku mengaku sekian.

Sepanjang musim exam ni memang aku simpan je tiket tu dalam beg senyap-senyap.Dengan fikiran'ade rezeki aku pergilah,takde rezeki yun beli aku replika benda tiga segi tu pun jadilah'.Aku serius malas nak fikir.terasa bengong.Tapi,nasib baik yun ni jenis faham aku tak suka serabutkan kepala otak dengan benda yang tak pasti.Memang dia urus semua benda A sampai Z.

Sampai last day before aku exam dia kata.

kak...aku ade berita buruk ni..Aku dah bagitau umi.Tapi umi suruh bagitau kau.

France ade mogok airplanes 24-29hb.Maybe aku tak dapat jemput ko dekat UK.Tapi,tu maybe je.Adik aku ni sengaja je nak duga perasaan aku yang sememangnya takde perasaan dah sekarang.Macam oh

ye

ke

ok taklah sebenarnya aku tak dapat control jugak curiosity aku.Sedas soalan aku tanya.Mula-mula aku pikir nak cancel je trip ni duduk mansoura jual kuih bulan Ramadhan.lol.Tapi,tiket balik Malaysia dekat yun.Memang aku kena pergi sana untuk balik Malaysia.Apeke susah benor nak pergi travel ni.

Bila orang tanya aku balik for good bila, aku cakap je aku balik 26hb 6.Tapi,sebenarnya tarikh aku sampai 9hb 7.Sebab bila orang excited dengar aku nak pergi jumpa adik aku dekat France.Muka aku blur macam muka ikan sepat masin.

Doakanlah perjalanan ni smooth je.Aku dah set in mind for the worst things to happens.Aku nak jadi traveller bukan visitor.Dan nak tengok nature.Keindahan ciptaan Allah dan aku nak reward diri aku dah habiskan 5 tahun belajar alhamdulillah.Umi memang galakkan aku pergi.

aku memang tak faham kenapa orang excited nak pergi luar negara.Korang faham tak?

Nanti aku update cerita ye.bye muah lebiu peoples!

p/s:Baca berita tak budak yang kena kurung sampai kering.Astaghfirullahalazim.Aku tak nak bagi spekulasi apa-apa.Cuma satu je phrase yang aku tertarik.pendek.Tapi memberi penjelasan yang nyata.


Ya Allah maafkan kami dan bantulah kami membantu mereka yang memerlukan. T.T



Comments

Popular posts from this blog

ubat selsema

part 4:masjid dan makam imam syafi'e

part 1:masjid imam 4 mazhab